Możesz siedzieć w domu, ale wtedy nie narazisz się przygodzie. A ona czeka tuż za rogiem.

wtorek, 9 lipca 2013

Dokąd znowu spakuję plecak?

Nikt mi nie chce wierzyć i nikt mnie nie rozumie, gdy opowiadam, że nie lubię podróżować, że nie chcę już nigdzie więcej wyjeżdżać.
Czemu? Bo do czasu wyjazdu do Indonezji (2010) robiłam wszystko, by włóczyć się po świecie.
Co się więc zmieniło? Zapadłam na chorobę zwaną szokiem kulturowym. Przebywanie w obcej kulturze jest dla mnie źródłem stresu i dyskomfortu. Męczy mnie bycie białą wśród nie-białych. Bycie postrzeganą, jako potentat finansowy, na którym trzeba zarobić jak najwięcej.
Czemu jadę do Ekwadoru? Trochę nie mam wyjścia :) Jadę zbierać materiały do pracy doktorskiej o adaptacji inicjacyjnych obrzędów przejścia Indian Shuar.

Gdzieś głęboko w sercu mam nadzieję, że podróżowanie znowu zacznie sprawiać mi przyjemność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz